söndag 2 november 2008

Vi går mot ljusare tider...

Tittade precis i kalendern och insåg att tiden rusar mot jul. Hade i och för sig räckt att titta i affärerna (och i bloggvärlden) för att konstatera detsamma... Snart dags att plocka fram adventsljusen. Behöver inga nya, men kan ändå inte låta bli att titta på vad som finns i butikerna. Här var två fina från Rusta.

Om man är lagd åt det rosa hållet (vilket jag själv inte är, och definitivt inte i jultider), så hittar man även en rosa ljusstake i samma butik. Jag är alldeles för traditionell för att välja rosa till jul, men måste medge att den var lite söt.

Själv har jag denna vita adventsljusstake i alla rum i huset och är jättenöjd. Vit, enkel och utan krusiduller. Också från Rusta.

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Nä, den rosa var inte fin...

Min rosa tapet i köket är faktiskt lite så där fabriksgrårosa och är dundersnygg mot grått/silver så jag skulle nog behöva inhandla en ljusstake i borstad metall. Men i övrigt tror jag att jag kör på med gamla godingar när det gäller julgrejer. Det är ju trots allt en kort tid man har allt framme.

Ja, visst har jag tur när det gäller vinster i bloggvärlden, men det gäller inte alls trisslotter... Jag vinner aldrig! Vi skulle dock behöva lite extrapengar eftersom jag har valt det väldigt dåligt betalda hemmafru/lääänge föräldraledig-livet.

Vad vi också skulle behöva är att bli friska. Det som har en lättare släng av magsjukan just nu är ingen mindre är jag. Bläääääää...

Hoppas att du och din familj får hålla er friska! Många kramar ifrån mig!