lördag 29 november 2008

Advent

Lika mycket som jag längtar efter jul och att få pynta, lika mycket får jag ångest när jag väl börjar pynta... Även om jag är väldig försiktig med pyntandet och min jul är mer vit än röd. (Det vita är tyvärr inte snö).

 
Men, jag kan inte vara utan det! Så idag har jag börjat pynta lite. Fortsätter imorgon när maken hittat jullådorna i röran i förrådet... För mörkt att ta bilder på kvällen, så det får vänta.
Visar lite shopping istället. Haft en heldag på stan med man och dotter, medan sonen roade sig på annat håll. Skånsk vinter, ösregn, men mysigt och juligt ändå. Nu är vi nästan nästan färdiga med julklapparna! Underbart! Rekord, har aldrig hänt förr att jag varit nästan färdig i slutet av november.
Förutom julklapparna, som jag naturligtvis inte visar, så blev det lite fler prickar.


Disktrasor med prickig stjärna. Får nog stå så där och bara dekorera köket. Den nänns jag nog inte använda...

Prickigt juliga underlägg från Åhléns.

(Den prickiga burken har jag haft ett tag. Kommer från Lagerhaus och det prickiga glaset kommer från Ikea. Kan man få för mycket prickar?).


Och så fick Lillan juliga byxor. Kunde bara inte motstå dem. Kan tänka mig dem tillsammans med svarta kappan och svarta lackkängorna.



Och mamman fick en grå gosig kofta. Byxor och kofta från Åhléns.


Inga kommentarer: