onsdag 6 december 2023

Same procedure...

Apropå att det gäller att passa på... Förstår de som börjar med julaktiviteter redan i november, för jisses vad tiden rusar och så svårt det är att hinna med allt som pockar på. 

Tidigare i veckan var jag på julfest med min konsultfirma. Några av oss var nöjda med förra årets julbord och hade nog inte haft nåt emot att göra om det. Kanske inte på samma ställe, men en julbordsbuffé på ett trevligt ställe är väl alltid trevligt. Eftersom det inte är något vi prioriterar privat, så jag hade uppskattat det. Men det var en annan aktivitet vi gjort under förra året som vi upprepade istället. Vi lagade mat tillsammans. Psst... säg det inte till nån, men jag tyckte det var väldigt trevligt första gången vi gjorde det, men att göra det igen, på samma ställe, med mer eller mindre samma meny, var väl så där... Men, det blev en trevlig kväll. Det var trevligt att träffa kollegor som man inte träffar så ofta eftersom vi är utspridda på olika uppdrag. 



En sak som var annorlunda mot förra gången vi lagade mat tillsammans var att vi den här gången även hade bjudit in respektive. Spännande att konstatera att nästan alla par var precis som jag föreställt mig. Utom ett. Väldigt olika personligheter. Kollegan som varit lite stel och korrekt när jag träffat honom i jobbsammanhang hade en väldigt pratglad och energisk fru. Kul! Kul var också att den stela och korrekta kollegan delade en historia om när han och frun var i Paris för många år sen och han överraskat henne med raffiga underkläder! Ehh... too much information. Hehe. En klassiker på firmafester, eller? Att någon blir väldigt frispråkig. 

Själv tror jag att jag var samma som jag brukar vara. Dvs delade inga frikostiga historier, mer än kanske några tokiga historier från mitt uppdrag... 

Här delar jag lite bilder på maten vi lagade.






Inga kommentarer: