torsdag 14 december 2023

Förkyld i förjulstid


Snacka om dålig tajming. Att bli dunderförkyld (covid?) i förjulstid... Vaknade på Luciamorgonen och kände mig helt däckad. Ont i huvudet, ont i ryggen, ont i bihålorna, snuvig, febrig, illamående... Jag som, peppar peppar, sällan blir sjuk, men när jag väl blir det däckar jag rejält. Inget Luciabak, granen står kvar i förrådet och pepparkakshusdelarna ligger kvar på sin bricka och väntar på dekoration och att bli monterat... Mobilen plingar av påminnelser om postpaket jag borde hämta ut. Och värst av allt, jag måste ställa in en julaktivitet jag sett fram emot hela året...  

Ja ja, det blir jul ändå och det finns de som har det ännu sämre. Bara att bita ihop och hoppas på att det går över snabbt.  


2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Krya på dig!

Matilda sa...

Usch då, hoppas du når toppen snart och mår bättre.
Här verkar vi också fått något och är oroliga inför julhelgen...
Krya på dig!