lördag 16 december 2023

Julgodis - från skafferiet och från affären

I skafferiet har jag ingredienser till julgodis. Nougat, blockchoklad, mandelmassa, mandel, sirap, jordnötter, minimarschmallows, dumlekolor... Men alltså hemmagjort julgodis, man kan ju bli ruinerad för mindre. Eller? Rocky road som är super supergott och julgodisets julgodis är inte jättebilligt att göra. Men så värt det. Har ni testat det senaste julkaksreceptet som blivit viralt? Pepparkaksdeg, dumle, noblesschoklad och flingsalt. Inte heller jättebilligt att göra det heller. 

Fast nu har jag hittat ett köpe-julgodis som gör att jag nästan kan låta ingredienserna ligga kvar i skafferiet.




Det här!


Marmeladgodiset gröna kulor, ni vet. Som man antingen älskar eller hatar. Jag kan inte låta bli att älska det om det erbjuds i den här formen, dvs klätt i mörk choklad. En laddning Rocky Road och en skål såna här och jag är good to go, typ. Behöver inget annat julgodis.



Inga kommentarer: