fredag 14 april 2023

Fredagslista: Antingen eller

 

Fredag! Fredag! Fredag! En kort vecka som ändå varit lång... Men nu är det fredag och här kommer en fredagslista, den här gången på temat Antingen eller.


(eget collage med bilder från pinterest.com)


1. En röra under sängen eller i garderoben?

Om frågan gäller om jag har röra under sängen eller i garderoben, så är mitt svar både ock. Tyvärr. Om frågan är vad jag föredrar, om jag absolut måste ha röra på nån av ställena hade jag nog svarat under sängen. Out of sight, out of mind. Typ. Inte så feng sjujigt, men om jag nu måste välja.

2. Bo i varmt klimat eller ett med alla årstider?

Även om jag avskyr vintern, den skånska vintern, så skulle jag inte vilja bo i ett land utan årstider. Det finns nåt visst med att längta och se framsteg. 

3. Vinna på lotto eller få ditt drömjobb?

Skulle vara svårt att vinna eftersom jag är för snål för att spela... Skulle jag spela och vinna extremt galet mycket pengar skulle jag nog tycka att det var lite jobbigt. Men visst, så där lagom hade inte varit dumt. Hehe. Så där lagom att man kunde säga upp sig om det man trodde var drömjobbet visade sig inte vara det...

4. Böcker eller tidningar?

Både ock. Men jag läser bägge alldeles för sällan. Har ett hus fullt av böcker och för några år sen, före sociala mediers intåg, prenumererade jag på en del inredningstidningar. Nu har jag bara en prenumeration. Jag tog över min mormors prenumeration på Allers, för recept och korsords skull. Japp, jag bejakar stolt min inre tant. 

5. Vara ärlig eller tänka på den andres känslor?

Eh... lätt! Alltid tänka på den andres känslor! Med det sagt menar jag inte att jag skulle ljuga, men jag tänker spontant på att jag hade en kompis för många många år sen, som alltid var superärlig och sån vill jag absolut inte vara. Oombett ärlig. Hade man nya byxor på sig och hen inte gillade dem, sa hen det. Utan att man frågade vad hen tyckte. Jag ser du har nya byxor på dig, men jag tycker inte de är jättesnygga. Du har klippt lugg, det var snyggare innan du klippte dig. Ni observerade att jag skrev att jag HADE en kompis... Vi har inte kontakt längre. Men om jag står i en klädbutik och en kompis tvekar över ett plagg och frågar efter min ärliga åsikt, så säger jag vad jag tycker. Det är en balansgång. Vill ju absolut att folk ska lita på att man är ärlig och uppriktig, men man vill inte såra. 



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Där sa du något väsentligt, jag spelar ju inte på Lotto...
Jag gillar också Allers!
Och det där med att vara ärlig. Vilket klokt svar. Det är verkligen en balansgång.
Ha en fin helg!