måndag 18 november 2019

Julen närmar sig. Eller är den redan i full gång??





En jultradition - om än något udda kan man tycka - är att jag varje år så här års förfäras över att julen inte bara närmar sig, utan verkar ha pågått flera månader redan. Och varje år börjar det tidigare och tidigare. I affärerna kan jag väl leva med det, även om jag tyckte att det var liiiite konstigt att i år  trängdes halloweenpynt med julpynt i butikshyllorna redan i början av oktober. Eller var det slutet av september? 


Men alltså. På instagram! Nästan alla konton jag följer verkar ha firat jul i flera veckor redan! Det har glöggats, pyntats med julväxter, bakats lussekatter och satts in julgranar. Redan??? Inte konstigt att mitt instagramflöde fylls av hopp om "krispig vår" redan den 25 december och allt juligt åker ut. Men... Jag som precis börjat vänja mig runt den 25 december... 



Nåja. Var och en gör som den själv vill. För mig börjar julen lite smygandes vid advent. Inte förr. Tomtebringaren på bilden fyndade jag på Erikshjälpen i helgen. Och nej, jag har absolut inte invigt den än! Jag har diskat den och satt in den i ett skåp. Än är det inte jul. Hos mig. 



1 kommentar:

Astrid sa...

Jag håller med, har redan sett massor med inlägg om julstjärnor! Visserligen väldigt fina, men jag känner mig ändå helt överväldigad.