torsdag 14 februari 2019

Hjärtan, sötsaker och bortblåsta parkeringsdokument





Alla 💓 dag. Då kan det hända att man får vaniljhjärta till frukost. Och en liten present. Nu är det så att vi har ett namnsdagbarn i familjen den 14 februari, men är det ALLA hjärtans dag, så får alla i familjen present. Och vaniljhjärta.






På väg till ett jobbmöte mötte jag ett gäng söta förskolebarn som gick runt och delade ut pappershjärtan de dekorerat så fint.



Jag behövde verkligen lite hjärtevärmare just då, för jag var lite skärrad över vad som hände när jag satte mig i bilen på morgonen. Skärrad är kanske inte rätt ord, upprörd kanske? Lätt irriterad? Nåja, men vad hände! undrar ni. Jo jag satte mig i bilen, körde iväg och när jag sätter igång vindrutetorkaren ser jag nåt fladdra till i ögonvrån. En gul parkeringsbot! Som fladdrade iväg för vinden! 



Jisses, ja inte kunde jag ju stanna bilen och springa och jaga fatt den. Men jag förstod inte varför jag fått en bot, jag hade ju betalt min parkering kvällen före. Ehh... tills jag tittade ner på golvet och såg biljetten ligga där. Suck! Jag brukar alltid kolla så lappen inte blåser iväg när jag parkerar. Uppenbarligen inte igår. Suck. En nedblåst p-biljett och en bortblås p-bot. 



Bara att ringa Trafikförsäkringsverket och berätta hela historien. 



P-böter. Så himla onödiga. Och framför allt när man betalt men lappen råkar blåsa ner! 








Men så gick humöret upp igen, några timmar senare på kvällen. Inte bara humöret, blodsockret gick nog också upp... Det är inte ofta Loppan följer med mig till mataffären längre, men just idag följde både hon och hennes kompis med. Och vilken överraskning, när vi kom dit och det bjöds på tårta!  
Det kunde vi så klart inte motstå - vem kan motstå tårta när man går och handlar och är lite småhungrig? Läs: sötsugen. Det var bara att låta den efterrätt som var planerad för kvällen, stå kvar i kylen. Den får bli fredagsefterrätt istället! 



Och nu väntar jag på att en ny parkeringsbot kommer i brevlådan och jag lovar. Jag. Kommer. Vara. Extremt. Noggrann. med att fortsättningsvis kolla så parkeringsbiljetten inte blåser iväg. Alternativt ta bussen.




2 kommentarer:

Axel sa...

Hej,

Jag är intresserad av ett samarbete med din blogg mot betalning.

Skicka gärna ett mejl till axel_hborg@hotmail.com.

Sorry för kommentar mitt i natten. Gillar att jobba sent :)

Ta gärna bort denna kommentar när du läst den.

/Axel

Fnulan sa...

Men hej det var ju jätte längesen!!