måndag 2 mars 2015

Söndagssyssla II

 
Söndagen började med legobyggande för mig och Loppan och medan hon fortsatte dagen med att leka med en kompis tillbringade jag några timmar i köket.
 
Jag lyfte ner allt porslin, torkade av hyllplan, diskade, sorterade och strukturerade.
  

 
 
Något som stressat mig ett tag, men så himla skönt det var när det var gjort.

Fråga mig inte hur många gånger jag öppnat skåpen under eftermiddagen för att beundra mitt dagsverke... *pinsamtmångagånger*
 
 
 
 
Men varje gång jag gör nåt sånt här blir jag lika fascinerad över mysteriet (och ilandproblemet) att det, trots att jag gallrar ut ganska rejält (sånt som är udda och kantstött och aldrig nånsin används) så blir det alltid en hög porslin som liksom inte får plats på slutet. Trots att det rimligen borde vara mindre porslin efter utrensningen.
 
Suck. Men nu är jag nöjd. Allt är på plats. Luftigt, strukturerat och färgkoordinerat.
Ordning och reda. Det gillar vi.
 
Och jag hittade en massa fint som stod längst bak som jag inte kom ihåg att jag hade...
 
 
Nu ska jag bara guida resten av familjen några veckor så de hittar och ställer tillbaka porslinet på sina nya platser efter diskning...
 
 

Inga kommentarer: