torsdag 6 mars 2014

Kompensationsdag

Jag som hade hoppats på en sovmorgon igår... Men men, studiedagen som började med att jag snuvades på en sovmorgon visade sig senare bli en kompdag. Dvs en kompensationsdag. Jag blev kompenserad med råge, för vilken mysig dag vi fick sen, barnen och jag!


 


En ledig dag och uppehållsväder, vart beger man sig då? Jo, åtminstone i den här familjen till en skejtpark!

Skateboard och sparkcykel packades med och vi gav oss iväg. Jag som inte hade hjul under fötterna hade svårt att hänga med de otåliga barnen som hade bråttom bråttom.

Solen lyste förvisso med sin frånvaro på himlen, men...





...vi hittade solen ändå! På lekplatsen alldeles bredvid skejtparken.





Och vilken lekplats! Den gick av inte av för hackor!




Sparkcykel och skateboard fick vila medan lekplatsen undersöktes.






















Tummen upp... på ett mer modernt sätt... fick den. Lekplatsen. 









Men att skejta på lekplatsen gick väl så där.




Så vi gick över till skejtparken.









Som vanligt kan jag inte låta bli att göra skejtbilderna svartvita. Det passar liksom bäst så, tycker jag. Med all grå betong.




Fast vi hittade lite färg. Bland all grå betong.









En massa folk hittade vi inte. En mycket märklig känsla att nästan vara helt ensamma på skejtparken. Men skönt, enligt familjens skejtboardåkare som kunde åka i lugn och ro.




En kanonfin kompensationsdag. 
Men nästa gång hoppas vi på lite riktig sol, för attans vad kall vinden var.
Men bilderna och minnet värmer mig.
Och jag har förträngt att jag blev snuvad på sovmorgon...


Inga kommentarer: