söndag 31 mars 2013

Sommartider hej hej

Igår när vi gick och lade oss kändes det något märkligt att det var dags att skruva fram klockorna till sommartid. Med snö kvar på backen och minusgrader varje natt. Nej, sommartid kändes som ett för tidigt aprilskämt.




Men så vaknade vi till det här. Morgonsol genom köksfönstret.




Och i morgontidningen hade Ikea en helsidesannons och välkomnade sommartiden med underbar bild på fina trädgårdsmöbler i en berså. Om vi hade morgonsol genom köksfönstret, så var det nog betydligt kallare på trädgårdssidan. För i trädgården befinner vi oss fortfarande på gränsen mellan vinter och vår. Den där rackarns linjen med snö stör mig nåt vansinnigt. Det vill liksom inte töa bort, där i skuggan av planket.

Men upprymda av solen gjorde vi nåt som vi brukar i påsktid. Satte oss i bilen och körde på utflykt. Inte för att grilla på stranden som vi gjort nån påsk. Nej vi tog en sväng hit istället:





Höganäs!




Hrm... vems påse är det där?




Så ljuvligt att äntligen få lite påskkänsla. Om man lyfter blicken och tittar på den blå himlen istället för de snöplättar som ligger kvar här och där...




Favoritfiket i Höganäs




där Loppan satt och beundrade en hel hylla full med bröllopstårtsfigurer. Och valde ut den här. "En sån vill jag ha i min bröllopstårta, mamma!" . Nog för att hon har en mamma som gillar att ha framförhållning. Men så mycket som 20-25 års framförhållning brukar jag inte ha... Men nu när vi kommit hem ångrar jag nästan att jag inte köpte den och lade undan den. Tänk så käckt att plocka fram den en gång i framtiden när det väl är dags och säga att "den valde du själv ut när du var fem år gammal".




Undrar om det var gårdagens cirkusäventyr som inspirerade på lekplatsen, förresten?


 Så himla skönt att vi fick lite riktig påskkänsla och lite sol. Och ytterligare en ledig dag framför oss! Lovely! Älskling, kan vi köra tillbaka imorgon och köpa en bröllopstårtsdekoration till Loppan?


Inga kommentarer: