lördag 16 februari 2013

7 dagars tv och 30 minuters middag

Oj vad det blivit mycket tvtittande senaste veckan. Vi har liksom inte orkat nåt annat. Sonen och jag har hostandes och snörvlandes legat i varsin soffa och tittat. Tack vare Netflix har fick jag en nostalgitripp när vi såg Ghostbusters. Sonen tyckte den var "sådär". Jag hade ingen aning om att det även gjorts en Ghostbusters II, men den sov jag mig igenom. Sonen tyckte inte alls den var bra, så jag missade nog ingenting.

Sen vågar jag inte berätta hur många avsnitt av Modern Family vi plöjt. Jisses, vad vi skrattat!

Och hungriga blev vi när vi såg Jamie Oliver laga 30 minutersmiddagar. Efter att förgäves ha surfat runt på nätet efter recept, lär jag nog bli tvungen att inhandla boken



(googlad bild)


om jag ska kunna laga det som vi blev så sugna på. Pasta med siciliansk pesto, grillad endivesallad (ja, det var i ärlighetens namn bara jag som blev sugen på den), ruccolasallad med citrondressing, vitlöksbröd och så det som såg så gott ut att vi höll på att svimma i våra soffor: Limoncellotiramisu med färska hallon och choklad.

Nu blir jag sugen igen, bara jag tänker på det. 

UPDATE: Skam den som ger sig. Internet är fantastiskt, här hittade jag peston och endivesalladen. Och här hittade jag limocellotiramisun. Och här är vitlöksbrödet. Hurra! Ruccolasalladen minns jag utantill: ruccola och parmesan och en dressing på pressad citron och tre gånger så mycket olivolja som pressad citron.

Inga kommentarer: