måndag 17 december 2012

Julgran 2012

I går kom granen på plats. Och efter en paniksväng till en välsorterad matbutik på kvällen fick vi även ljus i granen.

Jag var ganska nöjd så långt och skulle mycket väl kunna tänka mig en gran med bara ljus. Men se, det går barnen inte med på. Så ikväll - efter de somnat - plockade jag fram pyntlådorna och gick loss rejält. Ja de får absolut inte vara med. Inte maken heller. Det är jag som är envåldshärskare över granpyntningen. Jag bestämmer vad och var.


Hrm... less is more? Ja alltid! Förutom när det gäller julgranen...

Och jag tänker så här: Vi kommer sannolikt ha många år kvar att fira jul när barnen är vuxna och inte har nåt att säga till om när det gäller vår gran, så då ska jag kanske köra en äkta less-is-more-gran. Men tills dess, vill jag ha tindrande barnaögon framför granen som pekar storögt på allt pynt. Och som minns. Varifrån pyntet kommer, vem som gjort det och som tycker att vi har världens finaste gran. Även om jag får hicka när jag tittar på den, innan jag vant mig.

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Fantastiskt fin! Och stilren. Det verkar inte som om du jämför med hur vår julgran brukar se ut när du tycker att er gran är överpyntad...

Kram i kvällsmörkret!

smile sa...

Hrm... Jag har som sagt inte riktigt vant mig den ännu. Vänjer mig lagom till den ska ut tror jag.