söndag 18 november 2012

Söndagsutflykt

Grå småregnig söndag och far i huset lite snuvig och halvförkyld. Vad gör man då? Jo, man packar in hela familjen i bilen och åker på utflykt. Inklusive förkyld far. Ja, kanske inte de bästa förutsättningarna för en lyckad söndagsutflykt, men vi gav oss iväg.


Eh, ja, jo, jag skrev ju så här igår... Men ok då, jag får väl försöka jag också. Man kan väl inte vara sämre än sina bloggkollegor.





Suddig mobilbild på ivrig dotter. Många slottstrappor och vääääldigt mycket folk. Vilket i och för sig inte syns på den här bilden. Men jisses så mycket folk som också gett sig ut på söndagsutflykt just idag.


Familjens lilla turgubbe provade lyckan i en tombola. Men nej, ingen vinst idag.


Inte heller för lilla Loppan, som så klart också ville prova lyckan.


Marmelad, ostar, korvar, rökt ål, pepparkakor, lussebullar, glögg. Jodå. Allt fanns där.


T o m den här figuren. Som var så pratglad att kön blev oändlig och otåligheten stor. På de som stod bakom oss alltså. Men barnen fick berätta vad de önskade och skriva upp det på önskelistan och gå därifrån med varsin present.



Och visst fanns det sånt här också.


Ser kanske inte ser mycket ut för världen, men smakade helt ok. Där i tältet i skydd för småregnet och kylan.


Frågar vi Loppan, så var nog det här bäst av allt på utflykten.


För här kunde hon välja ut sitt eget heliumhusdjur!

Jodå. Det blev en lyckad söndagsutflykt. men jag kom inte mer i stämning för det. Det känns fortfarande för tidigt. Det enda som möjligtvis skulle ge mig riktiga julvibbar var när dottern kom och visade vilken klänning hon valt dagen till ära för dagen. Röd skotskrutig, matchat med prickiga strumpor.

2 kommentarer:

Limetwig sa...

Hahaha ja just det ja ;) Mysigt med julmarknader hoppas jag hinner med nån i år för det vill jag verkligen!

smile sa...

Ja det finns en del att välja mellan. Saknar Sofiero som var favoriten.