lördag 5 juni 2010

Imorse strax efter 07.00

Sonen fick en ny bok igår. Min barndomsklassiker "Vi bakar och lagar mat". Efter en snabb genombläddring bestämde han på rak arm att han skulle baka frukostbullar till oss.

Strax efter klockan sju imorse studsade han upp och ville börja baka. Vem tackar nej till nybakade frukostbullar, så det var bara att hänga på.

(Jag är ju normalt uppe redan fem på morgonen, så sju var ju nästan sovmorgon...)

Vilket lillasyster också gjorde.

(Hon hade förresten redan fått på sig både balettklänning och pärlhalsband. Klockan sju på morgonen.)

Viktigt att göra precis som storebror. "Jag också! Också jag!".


Receptet följdes till punkt och pricka. (Fantastisk bok, som varmt rekommenderas. Pedagogisk, tydlig och lättläst. Sonen läste och jag assisterade genom att ta fram det han bad om och hålla koll på ugnen).


Stolt bullbagare visar upp resultatet. Inte dumt alls att få nybakade bullar till frukosten. Som vi dessutom åt utomhus i strålande solsken.

(Märkligt. Nu ser jag på bilderna att han hunnit svida om till ny tröja när bullarna var klara! Jag var nog inte riktigt vaken imorse för det har jag inget minne av...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken lycka! Den boken är verkligen toppen, passar t o m mig utmärkt eftersom det är så lätt att följa recepten*ler*
Ser supergoda ut..Härligt att få vara stor nog att baka själv:)
Mysigt. Kram