lördag 6 februari 2010

Fest över generationerna

Minns hur jag gillade Melodifestivalen som liten. Det var årets höjdpunkt och jag satt laddad med bandspelaren framför TVn och uppmanade familjen att vara tyst, så jag fick med varenda ton i alla låtarna.

Nu har jag barn som är lika glada för Melodifestivalen som jag var. Fast tekniken har gått framåt. De sitter inte laddade med nån bandspelare. Varför det? Programmet kommer gå i repris, finnas på svtplay och på nätet. Fast för säkerhets skull så spelar vi nog in det ändå. På video, höll jag på att skriva. Men det är ju också gammalmodigt! På hårddisken på datorn, så klart!

Hur som, ikväll är det fest framför TVn. Och om några veckor är det fest på riktigt. Då sitter vi i salongen och hejar på en annan bloggmamma.

(Bild från svt.se)

UPDATE: Kvällens behållning; Dolphs framförande av Elvislåten. Haha!!!

1 kommentar:

milla sa...

Där tog Dolph mig med surprize...blir han näste man att delta i Ladies night?