tisdag 3 november 2009

Julfynd

Ok då, jag ger mig. Jag har shoppat jul idag. Dessutom gjort värsta fyndet. Var på jakt efter en ny stjärnlampa till vardagsrummet. En av två gick sönder ifjol och jag hade siktat in mig på en lampaffär i stan för att komplettera med en ny.
På väg mot lampaffären, gick jag först in i en prylaffär som skyltade med julbelysning. Naturligtvis fanns inte just den jag var på jakt efter, men väl en annan som tilltalade mig. Men då skulle jag ju vara tvungen att köpa inte bara en utan två nya lampor. Nja, jag kollar lampaffären över gatan först. Hittar jag inget där, så köper jag dessa, tänkte jag.
Och gissa vad som hängde i fönstret i lampaffären tvärsöver gatan? Samma lampa. Hundra kronor billigare! Vilket fynd!
Nu börjar jag faktiskt se fram emot att få hänga upp mina nya fina lampor. Det är ju faktiskt snart jul. Eller advent, åtminstone.
(Vit frostad stjärna från Star Trading i Svenljunga. Finns även i svart eller röd och på fot).

3 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

:D

Linruz sa...

Hihi nu har du med trillat dit!!!
Kram

Anonym sa...

Skönt att fler än jag får spel ibland..blir roligt att se resultatet i advent sen..
Kram Milla:)