torsdag 2 april 2009

Dagens märkligaste

Jag upphör aldrig att förundras över mina barn... Gårdagens maratonnattning slutade med att Lillan somnade i min säng. Klockan fem (!) imorse väcktes jag av att hon rörde på sig i sängen. Snabbt som vessla hoppade hon ur sängen, ställde sig bredvid mig och började pocka på uppmärksamhet. Tog mig i handen och visade med all tänkbar bestämdhet att det var nåt särskilt hon ville.
Motvilligt steg jag ur sängen och tillsammans gick vi hand i hand dit hon ville. In i badrummet där hon drog ut en blöja ur blöjlådan och räckte mig!


Jag var förstummad, men bytte blöja på henne och försökte sen prata oss tillbaka till sängen. Men nej, hon var fortfarande lika bestämd och hade annat i planeringen. Hon pekade mot trappan. Väl nere i köket pekade hon mot mikron. Välling! Så klart!

 

Efter det uppvaknandet var det inte lönt att gå och lägga sig igen. Jag är fortfarande lite paff över händelsen. 18 månader gammal! Jisses. Min älskade lilla Loppa!

(Bilder från Carmöbel)


1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Det är bara att konstatera att en 1,5-åring med äldre syskon kan allt! Min lilla ska absolut borsta tänderna själv och spotta ut skum - och det gör hon i toalettstolen... (Om vi inte hinner hejda henne!)

Äh, jag tycker att ditt inlägg om Wii-fit-spelandet EXAKT fångar upp hur dessa 1,5-åringar är!

Kram!