onsdag 7 januari 2009

Mera barnböcker

Alla som har barn har väl varit med om att stå i matbutiken med en envis unge som absolut vill ha godis eller leksak. Nu! Annars blir jag arg! Typ. Det funkar inte på mig, men om det är en bok som efterfrågas, så brukar jag sällan säga nej. Bokintresse ska uppmuntras, tycker jag (som har 13 Billybokhyllor i mitt hus!).
Jag vill slå ett slag för de fantastiska Pixieböckerna. Perfekta, oftast placerade framme vid kassan i matbutiken och för 10 kronor får man ett läsäventyr. Dessutom är de perfekta i formatet att ha i handväskan eller handskfacket i bilen.

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jag håller med! Vi har en bunt som bara får följa med på resor så de känns nästan alltid som nya eftersom vi bara reser ifrån sta'n några få gånger/år. Någon är t.o.m. kvar ifrån min barndom: "Annikas aviga morgon" Jättebra!

Håller just nu på att samla dina boktips på ett papper inför kommande biblioteksbesök. Bra!