onsdag 26 augusti 2020

Sommarsummering


(eget kollage med bilder från bitmoiji och pinterest.com)





Sommarsummering? Nej, det är absolut inte dags att summera sommaren, men jag tänkte att det kunde vara läge att summera Sommar. Det vill säga radioprogrammen Sommar i P1. 



Jag roade mig att föra lite statistik över mitt Sommar-lyssnande i år. Och herre jisses, det var en skral Sommarsommar i år! Det brukar normalt vara något program som står ut, men jag kan inte minnas att det var något av programmen som gjorde sånt intryck på mig i år. 



Men låt oss titta över min statistik. Jag roade mig med att betygsätta enligt sex olika kategorier. 



* stängde av
** en kamp att ta sig igenom
*** helt ok...
**** bra!
***** riktigt, riktigt bra!
❤ hjärtevärmare



Galet, jag vet. Men har man hemester så har man. Då har man tid att roa sig med sånt här. 


Juni:

* stängde av 1 program
** kämpade mig igenom 2 program
*** tyckte att 5 program var helt ok
**** tyckte att 4 program var riktigt, riktigt bra
***** och 2 program fick full pott, varav 1 kanske inte
❤ var hjärtevärmare, snarare hjärtebristande


Juli:


* stängde av hela 12 program! Jisses, var de verkligen så dåliga eller var det jag som var okoncentrerad och inte mottaglig..?
** kämpade mig igenom 3 program
*** tyckte 4 program var helt ok
**** 9 bra
***** och 3 var riktigt, riktigt bra
❤ och inte ett enda fick betyget hjärtevärmare


Augusti:

Augusti var en märklig månad, jag kanske helt tappade intresset? För inte kan det väl vara så att så många som samtliga utom ett av programmen orkade jag inte lyssna helt till slut på? 
**** 1 program fick betyget riktigt, riktigt bra och resten orkade jag alltså inte ta mig igenom.





Tyvärr alldeles för många såna här i framförallt augusti...



Så vilka program fick mina toppbetyg, undrar ni? 


Jo,
Gry Forsell, Sofie Sarenbrandt, Therese Lindgren, Eveline Jacobsson och Kjell A Nordström. Tryck på namnen så kommer du till programmen på SR Play. Vilket var det som fick ett hjärtebristande ❤? Sofie Sarenbrandt. 




Inga kommentarer: