torsdag 6 augusti 2020

Eftermiddagsfikat extra allt




Oj oj oj, två smarriga nybakta kakor. Händer inte ofta. 




Jisses vilket väder vi fått! Alldeles underbart. Och så skönt att jobba hemifrån i sånt väder och slippa transportera sig till och från jobb. Då kan man t o m utnyttja lunchen till att svänga ihop en rejäl eftermiddagsfika. Fast det var nog en engångsföreteelse, lär inte göra om i första taget. Men sommarlovslediga barn var tacksamma. Och hemmajobbande vuxna också. Låt oss titta.






Jag hade ju krusbär över från när jag länsat grannens bärbuskar och gjort två burkar marmelad. Googlade och hittade ett recept på krusbärskaka med toscatopping. Men hur gott låter inte det? Men eftersom jag visste att inte hela familjen skulle uppskatta en sådan, tänkte jag att det kunde vara trevligt att erbjuda icke-syrliga-kakverksätare något som jag vet att de gillar. Något med choklad. 






Googlade vidare och hittade ett recept på tigerkladdkaka. Bilderna såg så inbjudande ut att jag bara var tvungen att testa att baka själv. 






Dukade upp i trädgården. 




Serverade glass till tigerkakan och vaniljsås till krusbärskakan. 




En eftermiddagsfika att minnas. 



Recepten hittar ni i den röda texten. 




Inga kommentarer: