söndag 5 juli 2020

Ingen hit





Om man varit en Eurovisionfantast sen Abba vann med Waterloo 1974, blir man så klart nyfiken när det släpps en film som heter just Eurovision och som handlar om fenomenet Eurovision. Nu brukar jag inte vara våldsamt förtjust i filmer där Will Ferrell medverkar, men jag tänkte att jag ger det ett försök. Det är ju ett tacksamt tema att skruva till och göra humor av. 


Eller är det det? Kan man skruva till fenomenet Eurovision mer än det är i verkligheten? Njae... nej, inte om du frågar mig. Jag tyckte inte att det var en hit (haha, pun not intended). Det var faktiskt så pass att jag fick anstränga mig att se färdigt hela filmen. 


Jag kan uppskatta ironi och filmer som driver med nåt. Och som har skruvad humor. Men den här filmen? Nej. Inte för mig. 


Filmen får lika många poäng som Monica Zetterlund fick i Eurovision 1963 och Jan Teigen 1978; noll. 



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Nej, Ferrell är inte någon favorit för mig heller...