onsdag 15 juli 2020

Att välja kaffekopp med omsorg



(skärmklipp från bloggen Underbaraclara)



Surfade in på ett blogginlägg som gick rätt in i hjärtat. Jamen, så är ju jag också! Som lägger tid på att duka fint, om det så bara är jag själv som ska äta. Som väljer porslin till morgonkaffet med omsorg, även om kaffet och stunden jag har tid att sitta ner och dricka dricka det, är väldigt kort, när jag ska hinna med buss och tåg till jobb på morgonen. Men ändå. Jag lägger krut att duka. 


Och när det gäller frukost, gör jag det redan kvällen före. Sätter fram porslin och förbereder kaffemaskinen. Inte bara för att jag sparar några minuter på morgonen, utan för den glädjekick det ger mig på morgonen att komma ner till dukat frukostbord i köket. Inget speciellt, bara att det står koppar och glas utplacerade på bordet. Det gör så mycket för känslan.


Man äter även med ögonen, som ett gammalt uttryck säger. Och ja, det gäller - för min del - inte bara att maten ska se aptitlig ut, den får gärna vara trevligt serverad. Även om det bara är jag som ska äta den. 



HÄR kan du läsa blogginlägget. 




Inga kommentarer: