söndag 12 juli 2020

I en slottsträdgård härom veckan





Låt oss fortsätta där vi slutade häromdagen. På Sofiero slott och slottsträdgård. Vi hade ju varit inne och tittat på utställningen med Josef Franks textilier och vi var på väg ut i slottsträdgården. 







 






Galet grönt och vackert, men svårt att fånga på bild. 






Men oj, jag fångades visst på bild. På språng mot nästa utställning.







Passion för pelargon. I slottets Orangeri visas ett trettiotal pelargoner fram till den 30 september. 














Fascinerad av blomsterprakten och kanske med lite mönster- och färgöverdos från att först ha gått igenom Franks textilutställning och sen trettiotal färgglada pelargoner på det, glömde jag helt bort att notera namnen på de pelargoner jag fastnade för. 







Sofieros slottsträdgård är galet stor. Vi var där flera timmar, men jag tror inte vi hann se hälften. Men jag har både kameran och mobilen full av bilder. 




















Som sagt, galet stor slottsträdgård och mycket att titta på. 


Men jag tror att vi nöjer oss med de här bilderna. Du får ta dig dit själv och uppleva det på plats. Det kanske även vi gör. Återvänder och upplever resten av allt det fantastiska. 



Inga kommentarer: