torsdag 23 juli 2020

God tanke och sött ögongodis





Ibland går det ovanligt fort från tanke till handling. Inte jätteofta, men ibland. Vet inte hur många recept jag sparat ner, eller som igår, fotat av en tidning hos frisören, men som jag sen aldrig kommit mig för att testa. 



Förutom igår då. När jag plöjt igenom alla skvalletidningarna och bläddrade igenom ett gammalt nummer av Alltommat, hittade jag den här bilden och ett recept på körsbärskaka. Allt med körsbär är vansinnigt frestande. Och när receptet dessutom innehåller philadelphiaost, tänker jag att det är en cheesecakevariant, och då har jag svårt att motstå. 






Och igår kunde jag alltså inte det. Hem och testa. Med en gång. Tadaaa!! Så här blev mitt resultat. Körsbärskaka med lemoncurd. Och jo, den smakade lite cheesecakeaktigt. Lite. bara lite. Och den smakade... knappast inte alls körsbär. Alldeles för få körsbär i receptet. Och kanske hade jag kakan någon minut för länge i ugnen, för den var lite torr. 



Men tanken var god. Och visst blev det söt. Att titta på. 



Vill du testa själv, hittar du receptet HÄR.



Inga kommentarer: