tisdag 14 juli 2020

Beach 2020!







Idag kunde jag bara inte hålla mig. Jag bara var tvungen att bege mig till stranden. Har läst om överfulla stränder och tänkt att nej, det blir inget strandbesök för mig i år. Vanliga år, när det inte råder nån global pandemi som kräver social distansering, brukar jag ju alltid dra till mig folk, även om jag ligger på en folktom strand. Mycket märkligt. 



Men idag. Var jag laddad. Och åkte iväg tidigt. 






Och spred ut mitt "revir". Tänkte att om jag lägger ut rejäla filtar och placerar mig i mitten, kan jag väl ändå få vara ifred från socialt närgångna okända strandbesökare. 



Men titta på de två översta bilderna jag la upp. Jag hade hela stranden för mig själv! I 2,5 timme! Eller nästan helt för mig själv. Långt bort kunde jag se nåt annat sällskap. Och när jag gav upp hade nog folk vaknat, för då började det komma lite fler sällskap. 



Men jag var nöjd. Supernöjd. Jag hade fått 2,5 timme i ensamhet på solvarm strand. Ljuvligt! 







Undrar om jag kan ha samma tur imorgon?




Inga kommentarer: