lördag 25 juli 2020

Omväxlande väder och omväxlande frukostmeny





Igår morse regnade det. Men det hindrar inte mig från att ta mitt morgonkaffe utomhus. Vi har ett litet hörn under tak på entrésidan och där är det perfekt läge för frukost eller morgonkaffe. I sol eller regn. Mina vanliga falurågrut smakar lyx, där ute i frukosthörnan.







 Igår hade jag precis satt mig med morgonkaffet och när jag satt där och njöt (läs: vaknade) i lä från regnet, kom maken hem från ett tidigt morgonärende och överraskade med att ha köpt nybakta bullar. Oj oj oj, vilken tur att jag inte hunnit fixa knäckebrödsfrukost!








Funkar mindre bra att förtära där ute i enmansfrukosthörnet, så det blev till att flytta in. 








Det gjorde jag så gärna. Och titta där, överraskade han inte också med varsin croissant?








Mmm... men faktiskt, surdegsbröd med valnötter var godare än godast. T o m godare än croissanter. 



Idag då? Då blev det knäckebröd i morgonsol. Omväxling är bäst. 




Inga kommentarer: