lördag 11 april 2020

Långfredag, världens godaste kavring och en ny kakfavorit



 



Igår var det långfredag. Och vad äter man till lunch en långfredag? Sill så klart! 



Som alltid våra två favoriter. Citronsill och Brantevikssill. Som jag gör på fem-minuterssill. Recepten hittar du HÄR och HÄR. I år testade vi ett annat nytt recept, det kommer i ett eget inlägg. 








Vi passade även på att klämma in en skogspromenad. 











En hel del bilar på parkeringen men jag undrar vart allt folket var, för det var inte många vi sprang på där i skogen. 






På långfredagen hanns det även med lite bakande. Världens godaste kavring som jag tappat räkningen på hur många gånger jag bakat nu, och så kakan längst fram, en citron- och vallmokaka som jag läst så många gånger om på Elsa Billgrens blogg och som jag inte förrän nu kommit mig för att baka. Och den var så god att jag tror minsann att jag så småningom kommer tappa räkningen på hur många gånger jag bakat även den. Recept på kakan kommer i ett eget inlägg och recept på kavringen hittar du HÄR



Inga kommentarer: