onsdag 8 april 2020

Lågmält eller knallgult






Låt oss för en stund glömma sjukdomar och elände och ta en titt på lite påsk. Man kan ju alltid låtsas att allting är som vanligt... Det är ju påsk! Och solen skiner! 


Så här ser årets lågmälda påsk ut i vårt hus. 






Vi börjar väl utanför dörren. Den där klätterhortensian som brukar få agera julgran till jul och påskris när det är påsk. Där har hängt allt från fjädrar och ägg tidigare påskar. I år tänkte jag mig en något mer lågmäld dekoration. Inspirerad av alla butiker jag gått förbi som haft färgglada band istället för fjädrar. Lågmält var ordet...  Haha! När jag valde banden tänkte jag att det var väl lagom käckt. Lite pastelligt. Jag gillar ju mjuka pastellfärger. Och min påsk är sällan knallgul. Men, det blev lite väl lamt, eller hur? Framför allt när grannarna på gatan fick upp sitt påskpiff... Jisses, där var det färg kan jag lova! Men då är det kanske bra att vi är lite mer nedtonade... 






Nedtonad var visst även den här kransen jag pysslade ihop förra veckan av ett påskris och lite gammalt pynt jag hittade i mina gömmor. Kanske ska vira om lite murgröna för att pigga upp den lite...? 






Nämen?? Jag har ju visst nåt knallgult! Och lila. Hade först ställt hyacintkvisten inomhus, men herrejisses vad starkt den luktade! Julen ska visserligen vara till påska, men, nja, nej, jag vill inte att det luktar jul i mitt hus när det inte är jul. 



Låt oss stiga in i huset. 







Lite påsk i hallen. 






Påsk i badrummet. Jamen, varför inte? 






Och påsk i vardagsrummet. 


Förresten, apropå knallgult... 






Så här såg det ut i trädgården i helgen när det --- äntligen --- var dags att högtryckstvätta trädäcket så vi kunde ta fram utemöblerna. Kanske inte ett påsktecken, men ett vårtecken. 



1 kommentar: