onsdag 29 april 2020

Garderobsinspiration




Det här med kläder när man jobbar hemifrån. Jag sitter absolut inte framför datorn i pyjamas och jag duschar och gör mig i ordning precis som vanligt varje morgon, men jag kan ändå sakna den där lilla extra ansträngningen man gör klädmässigt när man ska tillbringa jobbdagen tillsammans med kollegor på ett kontor... 



(bildkälla)



Haha, ja, ungefär så.


Nåja, låt oss titta på lite bilder som inspirerar mig just nu. Jag hittade så klart dem alla på pinterest.com.






Vita byxor i perfekt längd och bredd. Och det snyggaste som finns sommartid på fötterna; nudefärgade skor. Så snyggt! Och matchande väskan till det. Perfection! 






Men här var ju en lite mer casual look, som passar hemmakontoret! Fast om jag skulle gå ut hade jag kanske valt en annan väska...  Och ett annat paraply.






På väg till stranden. På franska Rivieran... Dream on...







Här hade jag valt andra skor. Kanske vita sneakers. Converse. Perfekt modell på randig tröja. 






Såå snyggt! 






Snyggt! Även om jag själv inte riktigt trivs i ärmlösa toppar... 








Jamen här är ju en variant på outfiten med randig tröja! Här med enkel vit top. Och de vita sneakersen jag hade haft till den randiga toppen. 






Men åh... nu får jag Frankrikevibbar igen! Precis en sån väska jag köpte i Nice för två år sen... 






Åh, nästan precis såna skor har ju jag i garderoben! Använder dem alldeles för sällan. Dags att damma av dem.






Nice! Niss..? Najs...!






Jamen där har vi favoritkombon igen. Vita byxor och nudefärgade skor. Och ljusblå - ääälskar ljusblått - skjorta. Don´t mind if I do.







Avslutar med en bild på en outfit som nog passar dagens (och valborgshelgens) väder bättre... 




Inga kommentarer: