tisdag 22 december 2020

Julmatsshopping

 





Tänkte häromdagen beställa julmat på nätet för att slippa bege mig ut i julmatshandlingen i mataffären. Oj, där var jag visst ute alldeles för sent, det gick inte alls. Bara att tänka om. Och handla i butik, men på en tid när det kanske inte är jättemycket folk i butiken. 



Igår gav jag mig ut. Så sent det bara gick på kvällen, när det normalt inte brukar vara jättemycket folk i min lokala matbutik. Eh... jag var visst inte ensam om att tänka så. Det var folk. Mer folk än jag väntat mig. Och inte bara det. Det var lite tomt på vissa hyllplan. 



Jag bara undrar. 
Har folk månne hamstrat julskinka i år? 


Ni vet sången Vår julskinka har rymt? Nope. Snarare Vår julskinka är slut. Borde de spela i högtalarna i butiken. 


Nåja, vi kan ju äta sötsaker istället.



Inga kommentarer: