fredag 18 december 2020

Tomtebak med udda smak


 

Ni som känner mig här vet vid det här laget att jag har svårt att låta bli testa udda recept. Udda smakkombinationer till exempel. Eller som ett recept på ugnsbakade skumtomtar som jag sett på flera ställen i mitt instagramflöde. 







En påse skumtomtar på en ugnsplåt, in i 150 grader och 9-10 minuter senare ska man kunna plocka ut en plåt med härligt spröda tomtar med marängsmak och seg mitt.








Eh... just här var jag allvarligt rädd för att tomtarna skulle explodera och jag skulle behöva sanera ugnen från kladdigt fluff. 








Men de exploderade aldrig. Istället skrumpnade de ihop så här. 



Vad de smakade? Som jag föreställer mig att en skumtomte skulle smaka om man i juletid tappar den under soffan och hittar den till halloween året efter... 



Nope, ingen hit. 



Inga kommentarer: