fredag 4 december 2020

Lagring i molnet

 




Känslan imorse. Nästan. Efter att ha tillbringat halva torsdagen och en bra bit in på kvällen med att förbereda presentationsmaterial till ett styrelsemöte och koppla upp datorn morgonen efter och konstatera att filen var helt borta. Killarna på IT-supporten som brukar kunna trolla fram allt som verkar spårlöst borta gick bet. Bara att bita i det sura äpplet och börja om. 23 sidors powerpoint. Ja, jag vet, vem gör 23 sidiga powerpoints nu för tiden? Jag, uppenbarligen... Och ibland tydligen två gånger. 



Jodå, jag lyckades. Svettigt värre, men när det var dags att koppla upp till teamsmöte hade jag materialet klart. För andra gången. Jag tror jag fick med allt jag hade i första versionen. Men att döma av de stavfel och halva meningar jag upptäckte när jag visade den och höll min presentation, var jag nog ganska stressad när jag satte ihop den. 



Förresten, vem kom på uttrycket att man ska lagra i molnet? För mig låter det inte särskilt säkert. Lite som att låta nåt gå upp i rök. 




Inga kommentarer: