torsdag 3 december 2020

Önskelista

 




Så här års hör det väl till att det cirkulerar önskelistor. Jag har egentligen redan fått det som stått överst på min önskelista i många år, nämligen ett nytt kök, men jag gör väl ändå traditionsenligt en önskelista. Den kan gälla för hela nästa år, det behöver inte vara specifikt för julen. Jag fyller år till midsommar, så det är väl bra att ha lite framförhållning. Hrm... 



Nåja, här kommer lite från min önskelista. Jag kanske uppdaterar, eller publicerar den igen, när vi närmar oss jul. 







Till köket önskar jag nya underlägg, en kokbok och en hushållspappershållare. Eller underläggen vill jag nog ha i matrummet, men ändå. Det tillhör köksavdelningen. 


För att få ordning på mina smycken önskar jag smyckesskrin. Allra helst ett med fack till mina ringar, men man ska väl inte sätta begränsningar när man önskar så jag önskar även ett med små fack. Tänker att armband kan få plats i ett sånt. Men allra allra mest önskar jag ett till mina ringar.


För att lukta gott önskar jag, som alltid, parfym. Och för att sköta om mina skor, som pga av hemmaarbete inte luftas så ofta, önskar jag skoblock av trä. Storlek 38. Nu luftar jag tyvärr inte mina smycken heller så mycket, när jag jobbar hemifrån, men om jag skulle få ett smyckesskrin till mina armband kan jag ju även önska ett armband att stoppa ner i skrinet. 


Eller vänta, kommer det nån jultomte i år förresten? 



Man måste få lov att skratta lite i all coronaelände... 



Inga kommentarer: