torsdag 25 juli 2013

Svensktoppen nästa!

Att vara utvald känns alltid bra. Och om man blir utvald till nåt man aldrig trott att man kunde skulle bli utvald till känns ännu bättre. Tidigare idag låt det här brevet i min brevlåda.




Nej, jisses nej, jag ska inte sjunga! Jag ska deltaga i svensktoppsjuryn. För en gammal svensktoppsfantast som jag (åtminstone när jag var liten) är detta nästan i klass med att bli uttagen att sommarprata. Fyra veckor på rad, dessutom! 

Jag som satte klockan på ringning på söndagsmorgonen när jag var liten för att jag inte ville missa Svensktoppen och som skrev listor och gjorde statistik. Vilken lycka att få vara med och påverka. 

Fast det var förståss väääääldigt länge sen jag lyssnade...




Hrm... idel kända låtar. Inte lätt. Eller det kanske det är. 

Men gud så skönt för modern teknik, jag kan skippa mellanprat och lyssna när jag vill och jag kan skippa Lasse Stefanz de låtar jag inte står ut att lyssna på. Utvecklingen har gått framåt. Men var är Ulf Elving...? Eller det var inte Svensktoppen han var programledare för...? 



1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Åh vad skoj för dig. Lycka till och rösta klokt! :-)