måndag 22 juli 2013

Jag vill ju va som duuuuu...

Jag tog Loppan med mig till stan tidigare idag för att hämta ut mina nya glasögon. Med sig skulle hon tvunget ha handväska och i den packade hon "mobil", "läppstift", hårklämmor och solglasögon. Efter att vi hämtat ut mina glasögon gick vi på kondis. När jag visade henne hjärtat i min lattekopp sa hon "vänta lite mamma, drick inte nu, jag ska bara fotografera med min mobil!".

Efter fikapausen stannade vi vid torghandeln för att titta på blommor. Gissa vem som plockade fram sin Barbietelefon och gick runt marknadsståndet och fotograferade blommor?

Och sen behövde hon plötsligt gå ifrån blommorna en stund, vi letade upp en parkbänk och då plockade hon upp sitt lipsyl ur handväskan och bättrade på "läppstiftet". "För jag vill ju inte bränna mig på läpparna, mamma".

Eh...? Var det nån som sa nåt om äpplen och päronträd...?


Inga kommentarer: