torsdag 25 juli 2013

Sommarmatlagning




Sommarmatlagning är egentligen den enklaste som finns. Allt smakar bra utomhus. Och grillar man så kan man i princip ta vad man har och slänga köttet på grillen och blanda till en god sallad av de grönsaker man råkar ha hemma. Eller varför inte slänga dem också på grillen?  Men samtidigt som sommarmatlagning är enkel så är den så dryg. För man gör ju inget annat! Vissa dagar känns det som man lagar mat i ett. Eller åtminstone fyller och tömmer diskmaskinen i ett. Blä. Men idag slapp jag i alla fall laga lunch. Den tog far och dotter hand om. Och banne mig om inte plättarna smakade extra gott  bara för att jag slapp laga dem själv! 

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Näst sista kvällen i sommarhuset upptäcker jag hur lätt det är att skicka en kommentar från surfplattan. Typiskt.

Sommarmat för mig är så enkelt. Och sommardiskandet. Och sommarmathandlingen. Bävar lite för att komma hem där jag tycker att allt är krångligare. Men som tur är vänjer man sig. Väldans tur eftersom man är hemma större delen av året. :-)

smile sa...

Du får installera instagram i mobilen, vetja!

Kramar till er alla. Vi har pratat om er och saknat er. Inte minst när vi var på kaffestugan...

:-)