fredag 19 juli 2013

Strandat strandbesök

Igår blev det ett kort besök på stranden för trots värme så blåste det rejält. Inte skönt att kämpa mot vinden och få ögon, öron och mun fulla med sand. Men familjens bad-baddare hann med att ta sig ut i vattnet innan vi gav upp.




I sällskap med en ny kamrat. Gamla trotjänaren Krokodilen gav nämligen upp efter lång och trogen tjänst vid vårt förra strandbesök. Men då hade han också hängt med på många badturer, både i Sverige och utomlands.




Men även en bad-baddare inser begränsningarna när det blåser för mycket. Baddräkt byttes mot solklänning och så gav hon sig på jakt




efter strandfynd. 




Jomenvisst. Ett strandstileben. 




Letar lite till. 




Nån som uppskattade vinden lite mer än vi var våra ständiga strandföljeslagare kitesurfarna. Stranden var full av dem. Eller ska jag säga himlen var full av dem? Och vattnet. 

Det var gårdagens snabba strandbesök det. Dagens planerade blev inställt. Med resten av familjen tillfälligt utackorderad hos Mormor och Farmor hade jag tänkt ta göra ett strandbesök i min ensamhet. Jag och en bok. Men icke. Inget strandväder idag heller. Det får bli reashopping och ett eventuellt biobesök istället tror jag. Inte dumt det heller.



Inga kommentarer: