tisdag 10 augusti 2021

Sommarmat x 3

 




Sommarlovsmat. Frukost. Eller brunch. Eller mellis. Lite meckigt att göra, så jag gör det inte så ofta, men barnen älskar det. Själv vill jag gärna äta det som en del av större brunch, alltså tillsammans med t ex bacon. Det blir för sött bara att äta som det är, tycker jag. Men häromdagen serverade jag det så här. Pudrat med florsocker och lönnsirap till. Receptet hittar du HÄR.






HadE en påse av sommarens favoritchips i skafferiet och testade att göra det HÄR receptet för ett tag sedan. Gott, jättegott, men sååååå kladdigt! Nästa gång väljer jag nog en chipssort av större storlek. Och öser på med ännu mer färsk koriander för det var supergott! 






Älskar burrata, så när jag hittade det HÄR receptet var jag så klart tvungen att testa. 



Inga kommentarer: