måndag 9 augusti 2021

Bland lyckliga fria höns och cementgjuten make-look-a-like

 




Den här semestern innehöll ingen längre resa, varken utanför landet eller inom landet. Men väl en hel del utflykter. landet. Som den här, när vi hade Åhus som mål och fastnade på några trädgårdsbutiker på vägen dit. Eller det gör vi på alla utflykter, för jag jagar just nu en ny stammad vit benved som ska ersätta en som totaldött under sommaren. HÄR kan du se hur den såg ut när de alla levde, i varsin låda på vår entrésida. 







Nu hittade jag ingen stammad benved i just den här trädgårdsbutiken, och inte i nån annan heller än, för den delen, men vi hittade lite annat spännande där. 






Bland annat den här cementfiguren, som var en skrämmande avbild av maken. Jag var så sugen på att köpa den, men den var ganska stor (och tung) och kräver sin plats och jag har än så länge inte kommit på var jag skulle placera den här hemma. Det blev inget köp.






Det blev det inte av de här heller, men de var himla käcka. Hemesterskylten skulle kunna passa i växthuset, men den fick också stanna kvar. Det blev inget köp. Inte heller Här odlas tålamod, som också hade passat i växthuset.






De lyckliga frigående hönsen var inte till salu. Gjorde absolut ingenting, för spekulanter på höns är vi definitivt inte.






Men kolla så käckt de bodde, de lyckliga hönsen! I en husvagn, eller rättare sagt HÖNSvagn. Himla käckt!






Maggan eller Hjördis? Eller Linus-Ida eller Pippilotta? Ingen aning.







Ni ser, jag kunde inte släppa honom! Han fastnade på en massa foton i mobilen. Men den verkliga versionen, maken, fick så klart följa med hem. Och vidare på utflykten. 







Nyfikna på vart vi var? Rörbäckens Trädgård i Rinkaby.




Inga kommentarer: