lördag 28 augusti 2021

Nästsista helgen i augusti

 

Jisses, sista helgen i augusti? Redan?! Idag regnar det men låt oss titta på förra helgen och förra veckan när augusti visade sig från sin bästa sida.


Efter några dagar av regn och rusk avslutades veckan i härligt sommarväder. Får man såna dagar - sån helg - när vi närmar oss slutet av augusti gäller det att utnyttja tiden. Och låtsas att det är semester, kanske. Som vi gjorde. 







Så fort jag stängt ner jobbdatorn på hemmakontoret på fredagen flyttade jag ut här. 








Ja, jag ÄR beroende av sällskapsspelet Fia. Lika mycket som jag är beroende av min mobil... Jag har alltså både analoga och digitala beroenden. Haha. 



Vi fick en ljuvlig eftermiddag/kväll i trädgården. Hur ska jag överleva vintern utan de extra kvadratmeter hem vi har under sommaren när vi bor i trädgården och växthuset... 






Växthuset ja. Där jag i skrivande stund sitter med regnet smattrandes mot rutorna och där vi förra fredagkvällen satt och kollade film. Som så många gånger tidigare denna sommar. 








Lördagmorgonen började så här. I soffan i trädgården under markisen. Åhhhh... finns inte mycket som toppar frukost utomhus. Love it!









Efter frukosten var vi sugna på utflykt så vi satte oss i bilen och fastnade visst på ett fik och delade på en kaka, frossade i gigantiska smörrebröd och naturligtvis åkte kortleken fram som så många gånger tidigare i sommar. Och jisses så varmt det blev! Nästan så vi ångrade att vi inte tagit oss till stranden istället.






Men det gjorde vi istället dagen efter. Maken som blivit helt hooked på stand up padel steg upp i söndagsottan och mötte dagen på vindstilla vatten. Nån timme senare dök jag upp. Med kaffe







och lunch på rester från lördagskvällens grillmiddag. 



Det var nästsista helgen i augusti det. En alldeles perfekt sådan. Kanske var det nästsista sommarhelgen? Håller tummarna hårt att det inte var sista och att det kommer mer sensommar. Jag. Är. Inte. Redo. Att. Släppa. Taget. Om. Sommaren. Än.



Inga kommentarer: