tisdag 17 augusti 2021

Pinnad mat från instagram

 




Har visst sparat ner ett antal matbilder och recept från instagram på sistone. Låt oss titta på dem en och en.






Elsa Billgren tipsade om ett pastarecept med räkor. Ser galet smarrigt ut. 






Snackstoshare - ett fantastiskt matkonto som jag rekommenderar varmt - tipsade om pankopanerad parmesanpotatis i ugn. Det här måste jag testa snart. 






Jag som sällan lagar soppa, men oftast tycker det är väldigt gott när jag väl gör det, måste testa det här receptet på kantarellsoppa med tryffelolja.  


Apropå tryffelolja, så testade jag ett recept häromdagen på tryffelmajonäs. Supergott till ugnsrostade potatisklyftor.






Ännu ett recept från snackstoshare. Tomatsallad med minimozzarella.






Åhhhh... hur ljuvligt ser inte det här ut? Hallongrottskladd från Camilla Hamid. Ännu ett matkonto att rekommendera.







Och här kommer tredje tipset från Snackstoshare. Krossad potatis med vitlökssmör, creme fraiche, smulad fetaost och pinjenötter. Mums. 





Apropå godsaker så sparade jag även ner den här



Inga kommentarer: