lördag 29 december 2012

Nyårsgott?


(bild via pinterest)
Hög tid att planera nyårsfesten? Eller det kanske redan gjorts för länge, länge sen? Här är vi ute i sista minuten. Som alltid. När det gäller nyår i alla fall. Men val av efterrätt till nyår är egentligen given. Jag har en vuxenvariant och en barnvariant. I år blir det bägge delar. Även om de flesta vuxna brukar gilla barnvarianten lika mycket som barnen...


(bild från Ica.se)
 Nåt av det godaste jag vet. Tiramisu!

(bild från Arla.se)
Och så makens barnens favorit. Marängsviss!

Till Tiramisun passar ett Marsalavin. Vad barnen dricker? Ja alldeles säkert nåt sött, sliskigt och färgglatt. Det gäller ju att hålla sig sockrad vaken till tolvslaget.

2 kommentarer:

Nilla sa...

Så är det! :-)
Ha en fin helg.

Jennica... sa...

Jag är också sent ute. Bestämdes i dag vad jag och barnen ska göra på nyår....vi har bjudit hit mina föräldrar. Så, i morgon ska jag både bestämma meny och handla. Men det är ju "bara" vi, så det blir säkert inte så svårt....säger jag nu! ;)
Kram!