fredag 7 december 2012

En sockerbagare det bor i staden familjen

Oj vad det händer mycket på ett år. Förra året vill jag minnas att dotterns lussekatter såg ut så här. Därför blev jag mäkta imponerad  förvånad när hon fick ihop såna här fina lussekatter tidigare idag. Jämnare och finare än mina... Har jag sagt att hon är fem år?




Men så har hon också storslagna planer. "Mamma, när jag blir stor ska jag ha ett café och bjuda på kakor!"

Förresten, den uppmärksamme kanske noterar att det saknas russin. Japp. Igår lagade jag currygryta och hade glömt att kolla om jag hade tillräckligt med curry hemma innan jag satte igång. Det blev gott, men obefintlig väääääldigt svag currysmak. Idag satte jag igång lussekattsbak och hade glömt att köpa russin. Fast. Det är ändå ingen som äter dem.
 



Testade förresten Leilas sockerlussebullar. Jiiiiisses, så goda! Rekommenderas varmt! Perfekt att göra när man rullat lussekatter så man tröttnat och fortfarande står med en stor degklump kvar på bakbordet. Gör små runda bullar, låt svalna en liten stund (ska ätas ljumma) och sockra sen enligt Leilas recept. Mmmm...
 



Smakar precis så gott som det gör ut att göra!


Inga kommentarer: