lördag 22 december 2012

Heldag i köket

Idag har jag haft en heldag i köket. Kakor och godis. En masse. 


Men jag har inte varit ensam i köket. Jag har dels haft en duktig liten hjälpare. Noggrann till tusen och med världens tålamod.


Och så har jag haft sällskap av en stilig herre. Som mest hållit till i tvättstugan. Nej, inte maken. Dubbelklicka på bilden så syns det vem som hållit mig sällskap på lite avstånd.





Vet inte om det var dotterns tålamod eller Ernsts inspirerande vakande öga som gjorde att vi fick till en himla massa gott.





Nu har vi marsipangodis, chokladdoppade marshmallows, saffransskorpor, saffransrutor, chokladkakor, pepparkaksmuffins och så gårdagens chokladbollar klara. Kvällen är inte slut än, så kanske, kanske jag sätter igång en sats såna här också...

Imorgon är det kökstjänst som gäller igen. Då är det matlagning på agendan. Ernst kommer garanterat hålla mig sällskap igen utifrån tvättstugan. Men jag vet inte om dottern är lika benägen att tillbringa ännu en dag i köket... Jag tror jag tar maken till hjälp imorgon. Eller så skippar vi maten och frossar i kakor och godis!

2 kommentarer:

Vxuenmamman sa...

Hrmm....du är en riktig matmor! Mysigt!

KRAM

Anna sa...

:)
ser så himla himla gott ut!