torsdag 27 december 2012

Julbubblan


(bild via pinterest)
Att granen barrar och pepparkakshuset har rasat betyder inte att julen är över än. Jag var inte riktigt redo för den när den kom och nu är jag inte redo att ge upp den. Än på ett tag. För det är så himla skönt att befinna sig i sin lilla julbubbla. Omedveten om tid (vi steg upp halv tolv idag!), lulla runt i pyjamas och äta gott, titta på film, spela spel och bara njuta.

Var tvungna att ge oss iväg för att barnen hade julklappspengar som brände i fickan fylla på frukostförrådet och efter ett besök på stormarknaden var det skönare än nånsin att rulla in bilen på uppfarten. Home sweet home.

Fast man får nog akta sig för det där ätandet. Annars kommer man se ut som en julbubbla när det är dags att ge sig ut i verkligheten igen...


(bild via pinterest)

2 kommentarer:

Vxuenmamman sa...

Även vi har varit ute på mellandagsrea. JAg gillar det verkligen inte längre....har totalt tappat sugen på rea.

Jag räknar med att julen nu är slut. Vi firar nyår sen är det bra med julandet i detta huset. Allt ska tillbaka till det normala igen. Så fort som möjligt. Tar nog till och med bort mina älskade tomtar innan nyårsafton.

KRAM

smile sa...

Ja fast jag räknar inte Ica Maxi som mellandafsrea... Loppan köpte en film och sonen tvekade mellan wiispel och xboxspel. Jag köpte mjölk och juice och bröd.

Jag har två favoritbutiker vars rea jag bevakar. De ligger båda lite off så jag slipper folkträngsel. I övrigt undviker jag rean.