torsdag 13 december 2012

Lucia!


(Konstnär: min lilla Loppa!)

Tjoho! Vi firade Lucia på dagis imorse!

På min tid stod Luciarollen högst på önskelistan. Att få vara Lucia med stort L. Vara den enda som bar luciakrona, för på min tid hade man bara en Lucia i luciatåget. Långhårig sådan. Ljust eller mörkt hår spelade ingen roll, bara man var tjej och långhårig.

Min lilla Loppa är tjej och nästan långhårig. Men hon ville absolut inte vara Lucia. Nej, glitter och glamour ska det vara. Glitter i håret och glitter runt midjan. Så tärna fick det bli. Världens finaste lilla tärna. Som tände första adventsljuset och läste en liten vers. Att alla orden inte kom med och kanske inte riktigt i rätt ordning gjorde ingenting, för hon var just då sötast, finast och duktigast i min värld. 

GLAD LUCIA PÅ ER! 

Förresten, att få ta på sig finklänningen och gå med mamma och bästa kompisen och hennes mamma på nallejulkonsert kan väl vara kompensation nog för uteblivet julbord, eller hur? 


Stolta storebröder i publiken.


Hoppiga Luciafirare.

3 kommentarer:

Nilla sa...

Vilken underbart söt flinolle till stjärngosse! :-) Stjärngossar är bäst!

smile sa...

Eller hur? Älskar teckningarna. De sitter just nu inramade på köksväggen.

smile sa...

Eller hur? Älskar teckningarna. De sitter just nu inramade på köksväggen.