lördag 15 december 2012

Nalle, nalle, nalle, nallekonseeeeert


Tidigare idag. Väskan packad och finklänningarna på. På väg till Nallekonsert. Förresten, den där lilla nallen till höger i väskan...


Där dök den upp! Det är min gamla nalle. Som får följa med på Nallekonsert ibland. När han inte leker med Loppan och de andra nallarna och gosedjuren och dockorna. Stora nallen är dotterns sovkompis. Men jag tror inte hon hade planerat sova på konserten, även om det blev lite segt en stund innan konserten började.



För om man har en mamma som alltid vill komma iväg i god tid (läs: extremt god tid) så får man vänja sig vid att vänta. Och vänta. I detta fallet på bästa kompisen och hennes mamma. Och storebror. Som var lite besviken när han kom för att vår storebror inte var med. Men det var inte för att han inte ville utan för en fotbollsträning kom emellan.


Vilken konsert! Luciatåg och tomtar och julsånger och en gigantisk adventskalender (kulissen).  Ingenting saknades. Mer än storebror förståss. Och pappa. Som var med på fotbollsträningen. 


Dubbelklicka på bilden ovan. Jag dör av skratt. Det ser ut som en smile-blogg-bild, eller hur? Som om jag bett alla på scenen att vända sig om när jag fotograferar. Haha!

Förresten. Frågade dottern när vi satt i bilen på väg hem vilket hon tyckte var finast. Och då tänkte jag så klart på luciatåget, tomtenissar, den sjungande dockan eller nallarna på scenen. Vad hon svarade? "Jag själv!" 

Jamenvisst var hon finast, min lilla Loppa. Som äntligen fick ta på sig den där klänningen som hängt så länge och väntat på henne.

Inga kommentarer: