fredag 5 februari 2021

Jinxat uppvaknade, år som susar förbi i pulkabacken och chokladbollspreferenser

 

Skrev det HÄR inlägget igår och förinställde att det skulle publiceras nu på morgonen. Undrar om jag jinxade min sömn och inbyggda väckarklocka när jag skrev det.. För vad hände imorse? Vaknade jag en minut innan min väckarklocka ringde? Nope! Jag vaknade tre timmar (!!) innan klockan skulle ringa och sen lyckades jag inte somna om. 


Suck. Det är fredag. Med tanke på mitt tidiga uppvaknande inatt, lär jag nog inte ta mig igenom hela min vanliga fredagstradition som jag skrev om HÄR.







En helt annan sak. En syn jag inte sett på många år. Familjens yngsta i pulkabacken. Igår fick de feeling och tog varsin snowboard och gav sig ut i backen när kvarterets småttingar inte var där. Oj vad tiden gått. Stod i fönstret och tittade på dem och tänkte på alla besök med dem i pulkabacken när de var små och man fick dra dem upp för backen för de inte orkade gå... Nu susar de både upp och ner för egen maskin, precis som det ska vara. Och pulkorna har ersatts med snowboards.



Tiden rusar. Inte bara åren. Veckorna. Det är ju som sagt fredag igen! Fredag! Fredag! Fredag!



Förresten, vilken sort föredrar jag, hembakad eller köpevarianten? Köpevarianten, alla gånger! 



Inga kommentarer: