lördag 20 februari 2021

När det är långt från tanke till handling

 



Jag är ingen spontanshoppare. Jag funderar oftast länge och väl innan jag bestämmer mig. Eller jo, ibland kan jag slå till utan att behöva tänka särskilt länge. Men ibland. Blir jag tveksam. Och jag funderar och funderar. Tokigt nog är det oftast inga dyra grejor jag funderar en gång extra på. Det är nog mer så att jag blir tveksam och funderar över om jag verkligen vill ha det eller om jag blir frestad för att det är ett bra pris. 



Och vet ni. Gissa hur många gånger det hänt att när jag väl bestämt mig för att slå till, så har varan antingen tagit slut eller utgått. 



Idag hände det igen. Funderat jättelänge på en inredningssak och igår bestämde jag mig. Jag var helt övertygad och begav mig iväg för att slå till. Bara för att konstatera att det hade utgått. 



Suck. Det straffar sig att vara "duktig".




(bildkälla)



Inga kommentarer: